Logo Noorhoff Uitgevers
  • Eerste reacties op tweede fase pilot: wat vinden de deelnemers?

    30 scholen, 80 docenten en zo’n 3000 leerlingen doen mee aan de tweede fase van onze pilot gepersonaliseerd leren. We gingen op bezoek bij het Tabor College Werenfridus in Hoorn en het Lyceum Stad & Esch in Meppel en vroegen docenten en leerlingen naar hun eerste bevindingen.

    Bij de ontwikkeling van nieuwe, adaptieve methoden is de mening en ervaring van docenten en leerlingen erg belangrijk, vindt Noordhoff Uitgevers. Daarom worden in de tweede fase van de pilot de methoden Moderne Wiskunde, Nectar, buiteNLand en Nieuw Nederlands uitgebreid getest.

    Zo werken de adaptieve methoden

    De vier methoden die worden getest, bestaan uit drie leerroutes. Elke leerling begint in de route met de stip. Als hij of zij nog wat extra oefening nodig heeft, volgt hij de route met de pijltjes. In de sterroute krijgen leerlingen extra, uitdagende opdrachten aangeboden. Docenten zijn ‘in control’ via een zogenaamd dashboard. Daar zien zij in welke leerroute leerlingen zitten en hun resultaten. Ook kunnen docenten via het dashboard feedback geven.

    In het filmpje ziet u wat de deelnemende docenten en leerlingen van deze nieuwe werkwijze vonden.

    Vervolg

    Fase 2 van de pilot gepersonaliseerd leren duurt nog tot de zomervakantie. De ervaringen en verbeterpunten neemt Noordhoff Uitgevers mee in de vervolgontwikkeling van de adaptieve methoden. Vanaf 2017 start Noordhoff Uitgevers bij tien methodes met adaptief leren.

    Delen is het nieuwe
    vermenigvuldigen

    Reageren is leren!

    Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn met een * aangegeven.

    Er zijn nog geen reacties geplaatst.

    Sluiten