Logo Noorhoff Uitgevers
  • ‘Het is heel handig dat iedereen in zijn eigen tempo kan werken’

    Ik vind het leuk dat het op de iPad kan en ik minder boeken hoef mee te nemen’, ‘De docent ziet het als ik mijn huiswerk niet heb gemaakt’, ‘Je kunt gelijk zien wat je goed en fout hebt’, ‘Het moet het wel blijven doen’ – een greep uit de reacties van de 332 leerlingen die meededen aan de wiskundepilot van de nieuwe generatie leermiddelen die Noordhoff Uitgevers aan het ontwikkelen is. Het doel van deze leermiddelen is gepersonaliseerd leren mogelijk maken. Adaptief materiaal dus. Maar wel met de docent aan het roer: hij ziet op zijn dashboard precies hoe zijn leerlingen presteren en kan daar vervolgens op inspelen.

    ‘Als het lekker gaat, mogen leerlingen opgaven overslaan en worden uitgedaagd met opdrachten waarop ze moeten puzzelen’

    Projectcoördinator Bert Thijs de Jong van Noordhoff Uitgevers: ‘Het digitale systeem is het antwoord op de werkboeken, die leerlingen vaak saai vinden. Leerlingen vinden het fijn dat ze in hun eigen tempo kunnen werken en gelijk zien wat ze goed doen. Wanneer ze de stof niet goed begrijpen wordt het op een andere manier uitgelegd: met een filmpje of met tussenstappen en soms krijgen ze een tip. Als het lekker gaat mogen ze opdrachten overslaan. Ze worden dan uitgedaagd met lastige opdrachten waarop ze moeten puzzelen. Soms vinden ze die echt moeilijk. De voldoening is dan extra groot als ze eruit komen.’

    In dit filmpje vertellen leerlingen van het Tabor College Oscar Romero in Hoorn en RSG Slingerbos|Levant over de wiskundepilot met het nieuwe adaptieve lesmateriaal van Noordhoff Uitgevers.

    Noordhoff Uitgevers gaat de nieuwe generatie adaptieve leermiddelen ook in pilots testen voor de vakken Nederlands (Nieuw Nederlands), biologie (Nectar) en aardrijkskunde (BuiteNLand). Ook wordt de pilot voor Moderne Wiskunde uitgebreid.

    Meer weten over de nieuwe generatie leermiddelen van Noordhoff Uitgevers? Houd onze sites in de gaten!

    Delen is het nieuwe
    vermenigvuldigen

    Reageren is leren!

    Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn met een * aangegeven.

    Er zijn nog geen reacties geplaatst.

    Sluiten